Særligt for dig, der er over 65 år - men i princippet for alle -  har vi en række spændende og udfordrende tilbud.

BYKIRKENS SENIORSAMLINGER I FORÅRET 2024:

Onsdag den 7. februar kl. 14.30: “Søvnens betydning for seniorerne” v/ Birgitte Bækgaard

Onsdag den 6. marts kl. 14.30: “Sangeftermiddagen - Otte evergreens og hvad de betyder for os”

Onsdag den 3. april kl. 14.30: “Ezekiels bog kap. 34” v/Gitte Plagborg

Fredag, den 24. til lørdag, den 25. maj: Superdøgn for seniorerne på Kerteminde Vandrehjem - gæsteunderviser Jens-Petter Jørgensen - medstifter af Norsk Oase.

Lørdag, den 22. juni kl. 9-17: Sommerflugten går til Langeland

Alle er hjertelig velkommen!

LIDT OM SENIORARBEJDET

I Bykirken er man senior, når man er >65 år. Vi kalder vores sammenkomster samling, fremfor møde. Dette for at fremhæve, at vi står sammen og går sammen. Men hvad skal vi med vores seniorsamlinger? -hvad vil vi? -hvor vil vi hen?

Visioner. Vi ønsker:

• at grave dybere i den hellige skrift, blive åndeligt stærke, realistiske og få visdom, lære mere om Guds plan, som ligger gemt i skrifterne. (I dit lys skuer vi lys)

• at vi hver især må finde vores plads i kirkelivet og livet i det hele taget og samtidig vide, at vi er ”på vej”

• at vores samlinger kan blive et sted, hvor vi hver især klædes på til at gå ud i hverdagen og bringe Guds lys til vores omgivelser

• at blive en seniorgruppe, som kan være med til at inspirere og give noget på tværs af generationer i vores  kirkefamilie

Helt overordnet har vi som mål at blive styrket i troen, støtte hinanden og dele erfaringer. Seniorsamlingen består jo af en videns- og erfaringsmasse af format, som med fordel kan bringes i spil. Vi oplever tydeligt, hvor godt det er at dele tro og erfaringer.

Poul Kirk
poul.kirk@bykirken.dk / 24 41 51 25