Det koster absolut intet at være en del af Bykirken i Odense. Alligevel er der mange, som støtter kirken økonomisk. Bykirken er en frikirke og modtager derfor kun begrænset støtte fra det offentlige.
I stedet er økonomien baseret på frivillige gaver, der forvaltes efter bedste evne. Midlerne i kirken bliver brugt til den daglige drift, ansættelser, socialt arbejde, boliglån, vedligeholdelse og meget mere.

Mange giver til kirken via en fast aftale – det kan for eksempel kan være et fast beløb per måned eller en kontrakt på mindst 10 år, hvor der er fastsat et bestemt beløb eller en bestemt procentdel af ens indkomst per år.

Begge måder at give på er fradragsberettigede – og Bykirken indberetter automatisk alle pengegaver til SKAT, hvis man har oplyst sit CPR-nummer til kirken.

Det er også muligt at oprette et testamente, hvor Bykirken er begunstiget. Vi har indgået et samarbejde med virksomheden Dokument 24, så man gratis kan oprette et testamente, hvis man donerer arv til os. Testamente oprettes nemt og enkelt online – læs mere her.

Dokument 24 giver gerne sparring eller rådgivning angående oprettelsen af testamente: Tlf. 53 70 10 30.

I kirken er der nedsat et økonomiteam, der arbejder med kirkens budget, regnskab og etiske retningslinjer. Hvis du har spørgsmål omkring kirkens økonomi og det at give til kirken, så skriv en mail til kontor@bykirken.dk.

Kirkens kontonummer er: 0828 0003643697